Annons:

Sök

Annons:

ALV VANN NYTT FINT PRIS – HAR LANDETS STARKASTE VARUMÄRKE

Astrid Lindgrens Värld har Sveriges starkaste varumärke. Foto: Jakob Karlsson

ALV VANN NYTT FINT PRIS – HAR LANDETS STARKASTE VARUMÄRKE

Astrid Lindgrens Värld har Sveriges starkaste varumärke bland alla nöjesattraktioner – och är därmed en av vinnare i Swedish Brand Award.
– Vi är oerhört glada och stolta för priset, säger Lena Möller, marknads- och försäljningschef i Astrid Lindgrens Värld, i ett pressmeddelande.

Annons:

En varumärkesmätning med cirka 6 000 konsumenter ligger till grund för priset – och ALV hamnade alltså på första plats i kategorin nöjesattraktioner. Totalt ingår 500 varumärken i 35 olika branscher i undersökningen. Varumärkena räknas fram baserat på en kombination av kännedom och kundnöjdhet. 

ALV knep förstaplatsen före giganter som Liseberg och Kolmården. 

– Det är roligt att se att våra gäster uppskattar vår strävan att bli Astrid Lindgrens Värld – på riktigt och detta pris är ett fint betyg på att vi har lyckats, säger Lena Möller. 

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Jakob Karlsson

jakob.karlsson@dagensvimmerby.se

073 501 41 26

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: