Hösten 2020 släpptes ”Ey’Bro” på Systembolaget och blev snabbt en storsäljare. Sommaren därpå lanserade anrika Vimmerbybryggeriet Åbro Bryggeri en webbshop och sin första sommarkollektion för det populära varumärket.
Den första kollektionen sålde slut på mindre än två veckor. Ytterligare en sommarkollektion och även en vinterkollektion har lanserats sedan dess.
Nu har man släppt den tredje sommarkollektionen innehållande strandskjorta, badbyxor, bucket hat, handduk, tofflor, burkkylare och kylväska.
”När vi lanserade Åbroshoppen var vi ovetandes om vilken otrolig succé det skulle bli. Vi visste att vi hade starka varumärken men produkternas genomslagskraft har varit över förväntan. Sommarkollektionen har haft en hög efterfrågan, därför känns det väldigt roligt att vi äntligen får presentera årets produktsläpp”, säger Cornelia Dunge, marknadschef på Åbro Bryggeri, i ett pressmeddelande.