Annons:

Sök

Annons:

Vimmerbyföretagets kaxiga mål i Musikhjälpen – ”Ingen minns en fegis!”

Kommunikationsbyrån Roxx siktar högt med sin insamling till Musikhjälpen och hoppas dra in en miljon kronor till välgörenhet. Foto: Roxx

Vimmerbyföretagets kaxiga mål i Musikhjälpen – ”Ingen minns en fegis!”

En miljon kronor är målet när mediabyrån Roxx för första gången har en egen insamlingsbössa till Musikhjälpen. Insamlingen är redan i gång, och fram till mitten av december har företaget på sig att nå målet, bland annat genom att auktionera ut en proffsfotografering och hjälp med sociala medier. 
– Ingen minns en fegis! säger Victor Kennmark på Roxx om det kaxiga målet.

Annons:

Årets upplaga av Musikhjälpen kommer att sändas från Sundsvall 9-15 december och insamlingen går i år på temat ”Alla har rätt att överleva sin graviditet”. Redan har en mängd insamlingar och digitala bössor startats upp, och en av dem hör till kommunikationsbyrån Roxx i Vimmerby. 

– Egentligen spelar det ingen roll om målet är på 20 000 kronor eller 1 miljon. Någonstans handlar det om att få med så många som möjligt för en bra sak, säger Victor Kennmark, redaktionschef och en av initiativtagarna till insamlingen. 

I veckan lanserade företaget sin insamling och gick ut med målet att samla in 1 miljon kronor. 

– Har man ett mål som sticker ut så är det större chans att få med folk på tåget, så det finns ett PR-syfte, givetvis. Men vi har kunder över hela Sverige, stora kunder, så kan vi få med några av dem finns det kanske en chans. Ingen minns en fegis! 

Kommer auktionera ut tjänster

Under veckorna som insamlingen pågår kommer företaget förutom att samla in pengar i bössan även auktionera ut tjänster.

– Vi kommer auktionera ut en heldagsfotografering med proffsfotograf, och att få testa på våra tjänster som till exempel HR-appen. Någon form av sociala medier-strategi kommer man också kunna buda på. Vi riktar oss kanske främst till företag, men vill man som privatpersoner ha en heldagsfotografering av sin hund eller en strategi för sitt instagramkonto så får man såklart vara med och buda.

Under Musikhjälpen-veckan kommer det dessutom hända spännande saker i Roxx egna sociala medier, säger Victor.

– Då riktar vi oss mer även till privatpersoner med tävlingar och samarbeten med våra kunder på ämnet. Håll utikik! 

Tror du att ni kommer nå målet? 

– Nej, det tror jag faktiskt inte, haha. Det ödmjuka svaret är nej. Men det är roligare att sikta högt, och det finns egentligen inte någon nedsida utan bara saker att vinna på att sikta högt! Men det hade varit riktigt coolt om vi lyckades. Får vi med ett gäng av våra kunder så är det inte helt omöjligt. Den som lever får se! 

Johanna Karlsson

johanna.karlsson@dagensvimmerby.se

070 818 84 77

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: