Annons:

Sök

Annons:

  • Stort intresse för inspirerande event i Vimmerby:

    Sebastian Thelin, initiativtagare till Roxx Insiktsdag, lyssnar engagerat på föreläsningen som Elin Jansson och Andreas Johansson från NORD ID håller i. Foto: Ossian Mathiasson

  • Stort intresse för inspirerande event i Vimmerby:

    För andra året i rad anordnades Roxx Insiktsdag på Astrid Lindgrens Värld. I år var både antalet föreläsare och deltagare fler än i fjol. Foto: Ossian Mathiasson

  • Stort intresse för inspirerande event i Vimmerby:

    Foto: Ossian Mathiasson

  • Stort intresse för inspirerande event i Vimmerby:

Stort intresse för inspirerande event i Vimmerby: "Större än julafton för mig"

I dag bjöd kommunikationsbyrån Roxx in till Insiktsdagen för andra året i rad. Deltagarna fick värdefull information kopplat till varumärkesutveckling, kommunikation och marknadsföring. 
– Vi vill samla så många som möjligt med ett marknadsintresse på en och samma plats, säger Sebastian Thelin, affärschef för Roxx Insikt. 

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Förra våren arrangerade Vimmerbyföretaget Roxx Insiktsdagen på Astrid Lindgrens Värld för första gången. Det samlade sammanlagt 120 personer från hela landet och gav kommunikationsbyrån blodad tand. 

I dag var det dags för den andra upplagan av eventet som bjöd på föreläsningar, mat, mingel och möjligheter att knyta nya kontakter. 

– Jag tycker att det är fantastiskt roligt att vi gör det en andra gång. Vi fick jättefin feedback förra året och vi tog till oss av den. Vi har fler föreläsare i år och kortare föreläsningspass plus att vi har ökat antalet deltagare från 120 till 160, säger Sebastian Thelin. 

Vad ser du för förklaringar till ökningen?

– Jag tror att det tar tid att bygga upp någonting bra och det är det vi vill göra. Vi vill göra det långsiktigt och det här ska kunna bli en samlingsplats för att prata varumärke, kommunikation, affärsutveckling och hur allt det hänger ihop med varandra. Jag är superglad för att det är så många här och redan så pass engagerade diskussioner och jättebra föreläsningar. Det känns supercoolt, säger Sebastian Thelin. 

Vad är tanken att Insiktsdagen ska ge för deltagarna?

– Det vi på Roxx Insikt brinner för är att dela med oss av kunskap, erfarenhet och kunna vara med och utbilda. Vi vill att deltagarna här idag ska kunna känna att de får med sig något konkret som de kan använda i sitt eget arbete, vare sig det är att utveckla organisationen internt eller verksamheten eller driva tillväxt. Det är viktigt att man får med sig konkreta insikter men också konkreta verktyg att jobba med.

"Större än julafton för mig"

Sebastian Thelin gläds över mottagandet och får en känsla av att många tyckte att förra årets event var givande. 

– Många personer som var med förra året och är tillbaka i år. Det har spritt sig till fler så det känns jättekul. Det kommer personer från hela landet, framför allt från Stockholm och neråt, och det är många lokala personer, vilket är jättekul att se i och med att vi brinner för det som sker lokalt. Det är självklart jättekul att se att vi kan lyckas locka så många personer utifrån också.

För Sebastian Thelin betyder det mycket att samla några av landets främsta experter inom kommunikation, varumärke och innovation i Vimmerby och låta deltagarna ta del av kunskapen och informationen. 

– Det är fantastiskt roligt. Jag älskar varumärkesutvecklingen och jag vet att det är så jäkla viktigt för att bygga framgångsrika verksamheter och framgångsrika organisationer. Att få samla så många under en heldag och få prata om det är liksom större än julafton för mig. Det känns jättekul att ha så jäkla mycket kompetenta människor med oss som föreläser men också jättekompetenta människor med oss i publiken. Det finns ett samtal från scen till lyssnarna, men också ett samtal mellan alla gäster som är här.

"Vi ska fylla den här lokalen"

Några av föreläsarna på Insiktsdagen var Jessica Sehlin, HR- och informationschef på Kavli, Robert Frisk Hedin, chef för företagskommunikation på Sveriges Radio, och Anna Nordström, marknads- och kommunikationschef på Malmö FF. 

– En del av feedbacken vi fick förra året från våra mer offentliga organisationer, det vill säga kommuner och kommunala bolag, var att det blev ett lite väl kommersiellt perspektiv. Kavli är ett kommersiellt varumärke, men de delar hela överskottet till välgörande ändamål. För oss är det viktigt att få med alla bitar och det har vi jobbat mycket med. 

Hur går tankarna kring en fortsättning av Insiktsdagen?

– Vi kommer fortsätta att ha Insiktsdagen en gång per år här plus att vi har den digitala Insiktsdagen i höst. Vi hade en digital Insiktsdag i höstas och det kommer vi fortsätta med. Vi har planer på lite andra saker att addera till och det är med samma syfte att utbilda vår marknad och våra kunder och potentiella kunder.

120 deltagare i fjol, 160 i år. Hur mycket mer kan ni växa?

– Jag vill att vi ska fylla hela den här lokalen. Jag kommer inte ge mig förrän det är så. Första gången gjorde vi det för att se vad finns för intresse i vårt upptagningsområde för att komma på en sån här grej och det finns uppenbarligen ett stort intresse. 

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Ossian Mathiasson

ossian.mathiasson@dagensvimmerby.se

0703787116

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: