Annons:

Sök

Annons:

Verksamhetschefen bemöter kritiken –

Verksamhetschef Joachim Åberg beklagar att en anhörig upplever brister i verksamheten. Foton: Lotta Madestam

Verksamhetschefen bemöter kritiken – "Tråkigt att höra"

Verksamhetschef Joachim Åberg beklagar att en anhörig inte säger sig vara nöjd med omsorgen och bemötandet på äldreboendet Skördevägen i Vena. 
– Det är tråkigt att höra att man upplever brister i vår verksamhet.

Dagens Hultsfred har tagit emot ett debattinlägg från en anhörig som trycker på att välfärd inte bara är mat, medicin och tak över huvudet, utan att det handlar om värme och att bli sedd.

”Jag skriver inte detta av ilska, utan av sorg. För när delar av personalen visar upp ett bemötande som är oengagerat och ibland till och med nonchalant - är det inte bara en arbetsmiljöfråga. Det handlar om människovärde. Men också om att vi som samhälle sviker de äldre”, skriver personen.

Debattören uppmanar både ansvariga inom verksamheten och politiken att ta detta på största allvar.

"Tråkigt att höra"

Joachim Åberg är verksamhetschef för vård och omsorg i Hultsfreds kommun. Han beklagar.

”Det är tråkigt att höra att man upplever brister i vår verksamhet”, skriver han i ett mail och hänvisar till att hela socialförvaltningen arbetar efter värdegrunden ”Vi möts i en känsla av värdighet”. 

”Det innebär att vi tar på största allvar att boende/brukare, anhöriga och medarbetare ska känna sig trygga, mår bra och trivs hos oss. Att vi alltid strävar efter att ge en god omsorg till de vi möter i alla våra verksamheter”.

”Vi är tacksamma för synpunkter på vår verksamhet och är öppna för dialog”, avslutar Joachim Åberg.

Här kan du läsa debattartikeln i sin helhet.

Lotta Madestam

lotta.madestam@dagensvimmerby.se

073 848 65 05

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: