En Vimmerbybo klagar på en förstörd semesterresa.
Foto: Pixabay
Vimmerbybon beställde en resa åt två vuxna i Tunisien för en tid sedan. Men drömsemestern, som kostade 13 000 kronor, blev inte alls som tänkt.
Enligt personen var det inget med boendet som var bra.
"Mat, rum, trasigt, illa, lukt och dåligt med mat ju", skriver Vimmerbybon i sin anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.
Personen ska ha klagat både under resan och efteråt. Företaget har betalat 1 000 kronor för, enligt anmälaren, "en förstörd semester".
Till ARN förklarar Vimmerbybon att att hen inte ställt några krav.
"Inte mer än att jag sa att 1 000 kronor var ett hån", står det i anmälan.
Vimmerbybon vädjar till ARN och önskar få betydligt större kompensation av företaget. Nu ska myndigheten pröva konsumenttvisten utifrån de uppgifter som framgår av anmälan.