Annons:

Annons:

Putte Svensson Sahlin beskriver en mycket svår situation efter coronapandemin. Foto: Arkivbild

Se Putte Svensson Sahlins gripande inlägg efter coronahysterin

Coronaviruset Covid-19 har orsakat stor påverkan på samhället. Nu vittnar företagaren Putte Svensson Sahlin om ett hopplöst läge.

Annons:

Se hans starka inlägg om hur det är att driva Hotell Hulingen i covid-19-tider. Putte Svensson Sahlin har godkänt att vi publicerar klippet, som ursprungligen publicerades på Facebook.

Se hela klippet här:

Annons:

Simon Henriksson

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvimmerby.se

076 815 45 71

14 kommentarer

Gunilla 2020-03-14 18:44:36

Kan vi inte alla Hultsfredsbor gå ihop o fylla hotellet, vill man inte gå för man är i riskzon eller andra anledningar så köp ändå en biljett och stötta dem så att vi får ha vårt musikliv kvar!!! Köpte precis en biljett till nästa evenemang.

Linda 2020-03-14 21:29:56

❤❤😪 Putte jag har aldrig träffat dig personligen men min hjärta brister och tårarna rinner på mina kinder för er och alla i den offentliga sektorn, när jag lyssnar på ditt inlägg. Vet att kärlek och tanke inte betalar räkningar men jag skickar det till dig ändå. Och till dina medarbetare ❤❤

Gösta 2020-03-14 22:50:09

Vi upplysta och välinformerade människor som lever i tvåtusentalets informationssamhälle låter oss ju styras av rädslor. Besynnerligt men inte första gången.

Robin Smé 2020-03-15 01:07:48

Personligen så tycker jag att man skulle ha satt landet i karantän i två veckor omgående när folkhälsomyndigheten höjde smittspridningsnivån till den högsta. Speciellt när man såg vilket helvete som Italien och många andra länder tvingades att genomlida vid samma tidpunkt, både ur ett hälsoperspektiv men även ekonomiskt.

Problemet som vi nu ser är att folk drar sig undan successivt samtidigt som Sveriges politiker sitter och är alldeles för passiva. Konsekvensen är att det blir en seg och långdragen process vilket gör att skadan kommer att bli mångt mycket värre och omfattande än om man hade satt landet i karantän direkt.

Min slutsats är att både människor och företag hade kunnat överleva två tuffa veckor med ekonomiskt understöd. Tyvärr så förstår nog inte vår regering och våra ”expertmyndigheter” vilken effekt deras passiva agerande har på människor och näringslivet i det långa loppet.

Hanna 2020-03-15 02:47:12

Löjeväckande när den översta 1 procenten i ett av världens rikaste länder bölar om katastrof, fritt fall och ruin.
Buffertkapital för en månad?
Fråga dig själv om du är i rätt bransch och om du ö.h.t. bör vara egenföretagare.

Stina 2020-03-15 09:41:32

Lider med dig, detta är så ledsamt att folk blir så hysteriskt rädda så hela livet stannar av. Förstår inte alls varför man inte skulle kunna ha konferenser där

Peder 2020-03-15 10:03:19

Jag var på hotellet igår,vi kan aldrig skydda oss till 100% iaf,bara att låta livet ha sin gång och hålla sig isolerad när du väl är sjuk, inte innan,jag lyckades stuka foten illa igår natt pga skitdåligt skottade promenadvägar, man är aldrig försäkrad mot elände.

Berit Nyström 2020-03-15 12:25:34

Som privatperson måste man se till att ha en buffert för kommande uföutsedda händelser. Det måste väl ändå en företagare också förstå det gå ju inte bara att gå på och tro att det bara är goda tider. Vi som har varit med om krig vet om detta. Dagens ungdom tror att det går att spendera tusentals kronor på en kroghelg vecka efter vecka. Detta är kanske en lärdom för oss alla.

Johan Rosén 2020-03-15 15:33:28

Hyr in hotellet för äldre ensamna i Vimmerby och Hultsfred.

Stina 2020-03-16 06:10:05

Härligt att se hur ett par stycke här tycker de vet precis hur det ska vara. Det finns ju faktiskt anställda som ska ha lön, driftskostnader och övriga utgifter det klarar man nog inte hur länge dom helst om man inte får in pengar också. Det är ganska lätt matematik.....

Hans 2020-03-16 16:16:19

Konstigt om allt kan haverera på 48 timmar... Då finns det nog andra problem också..

Hans 2020-03-16 16:19:30

Tycker synd om alla företagare just nu, men konstigt om allt kan haverera på 48 timmar... Då finns det nog andra problem också..

MA 2020-03-16 17:43:27

Som lantbrukare så har man fått kämpa i flera år med innehållna ersättningar,torka med foderbrist,granbarkborre om du äger skog. Bara bita ihop och ta av sin buffert som ska finnas i ett företag.

Kalle Svensson 2020-03-18 10:31:45

Putte får 1,6 miljoner i hyressubvention av kommunen. Varför nämner har inget om det???