Mikael Jarmdahl är nöjd med resultatet av Telia Companys senaste kampanj i Vimmerby. Foto: Telia Company
Även Telia Companys kampanj i Tuna och Frödinge blev en framgång. Två tredjedelar av de erbjudna hushållen valde att teckna en anslutning med telekomjätten.
Under försommaren gick Telia Company, som företaget nu heter, ut med sin tredje fiberkampanj i Vimmerby på kort tid. Den här gången riktade man in sig på hushåll i Frödinge och Tuna samt körde en ny kampanj mot hushåll i Vimmerby.
Två tredjedelar av de erbjudna kunderna tackade ja, vilket innebär 120 nya anslutningar till Telias fibernät. Totalt har Telia erbjudit 3 000 hushåll i Vimmerby fiber och drygt hälften har tecknat avtal med telekomjätten.
”Inget exakt besked”
Fler kampanjer kan bli aktuellt framöver:
– Vi kommer att se över möjligheten att erbjuda ytterligare kunder en fiberanslutning, men jag kan idag inte ge något exakt besked på när det i så fall kan bli aktuellt, säger Mikael Jarmdahl, kommun- och stadsnätsansvarig på Telia Company.
Vimmerby kommuns fibersatsning, som hittills kostat drygt 50 miljoner kronor, har nått cirka 600 anslutningar.