Annons:

Annons:

Thomas Swärd, utvecklingschef på Vimmerby kommun, bekräftar att ytterligare ett företag kan vara aktuellt för en tomt på industriområdet Krönsmon.

Ytterligare ett företag aktuellt för tomt på Krönsmon

Ytterligare ett företag är aktuellt för en tomt på industriområdet Krönsmon.
– Vi hoppas kunna presentera det inom ett par månader, säger Vimmerby kommuns utvecklingschef Thomas Svärd.

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Utvecklingen av steg ett avseende försäljning av industritomter på Krönsmon går enligt plan. Det menar Thomas Svärd, utvecklingschef på Vimmerby kommun.

Primärt är det sju tomter som vetter mot riksväg 23/34 samt fem stycken där innanför som man arbetar med.

Ny intressent

Hittills har Vimmerby kommun skrivit avsiktsförklaring med tre företag. Mercatus från Vimmerby har ”tingat” två tomter, Stockholmsbaserade Anncott Fastigheter och ACT från Västervik en var.

Nu är man nära en överenskommelse med ytterligare ett företag.

– Det stämmer att ytterligare en intressent är på väg framåt. Om allt går som vi tror och hoppas räknar vi med att kunna presentera det inom ett par månader. Sedan är ju inget sålt förrän allt är påskrivet och klart, säger Thomas Svärd.

Vilket företag eller vilken bransch det rör sig om vill han dock inte berätta.

Ny marknadsföringskampanj

– Utvecklingen av Krönsmon går enligt plan. Nu är även arbetet med infarten från riksvägen igång, och det tror jag kan ha ytterligare positiv påverkan.

– På närings- och utvecklingsavdelningen går vi nu vidare med nästa steg i marknadsföringsprogrammet av området. I slutet av året hoppas vi kunna köra ut den andra kampanjen – då har det gått ungefär ett år sedan den första rullade ut.

Den var ju i första hand riktad mot logistik- och livsmedelsindustrin. Hur skulle du summera effekterna av den första marknadsföringskampanjen?

– Om man tittar på totalresultatet så är vi nöjda. Sedan hade man kanske hoppats på lite fler livsmedelsrelaterade företag eller relaterade förädlande företag i andra led. Men samtidigt har den kampanjen gett sidoeffekter av andra företag som på ett eller annat sätt fått reda på vår kampanj.

Vilken är målgruppen för den kommande kampanjen?

– Vi är ännu inte helt klara med det än. Men vi är nog inne på att inte skjuta allt för brett, utan kanske rikta oss mot ett speciellt område, säger Thomas Svärd.

Annons:

Annons:

1 kommentar

Skattebetalare 2020-09-17 09:20:21

Så har kommunens lekstugeavdelning återigen meddelat att kanske.... ytterligare en kund kanske...... kommer att boka en tomt.
Hur många tomter har sålts med juridiskt bindande kontrakt?
Man vill från kommunens avdelning för hopp och lek exponeras i media för att det ska se ut som att det går framåt.
Men hur ser egentligen verkligheten ut?
Att det ev finns intressenter är ju knappast något som kan beskrivas som något konkret.
Avsiktsförklaringar hit och dit är heller inget som redovisar ett resultat av verkligt sålda tomter.
I den bistra ekonomiska verkligheten är obegripligt att man inte inser att den här lekavdelningen borde tas bort.
Vad kostar ”utvecklingsavdelningen” oss ?
Vad genererar densamma?

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)

+ =  

Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du dettaHär kan du läsa mer om cookies.

Jag förstår, ta bort detta

Annons: