De tidigare Åbro-medarbetarna Jan-Erik Franzén, Bibbi Krantz, Anna-Lena Lång och Lennarth Anemyr frontar nu den nya kollektionen.
Foto: Pressbild
Under onsdagen släppte Åbro Bryggeri sin tredje vinterkollektion genom Åbroshoppen i varumärket Ey´Bros manér. Årets vinterkampanj frontas av flera tidigare medarbetare som numera är pensionärer.
Det är bryggeriets före detta huvudbryggmästare Lennarth Anemyr som frontar kollektionen. De tidigare kollegorna Jan-Erik Franzén och Bibbi Kranz, som arbetade över 30 år tillsammans på bryggeriet som säljare och innesäljare. Anna-Lena Lång är också modell och hon har arbetat längst på bryggeriet med sina 47 år på ekonomiavdelningen.
Tillsammans utgör de fyra modellerna för vinterkollektionen 150 års erfarenhet på Åbro Bryggeri.
– Vårt mål var att skapa en kampanj som hyllar de personer som har varit med och format vårt bryggeri till det vi är idag. Genom att låta våra pensionerade kollegor vara ansiktet utåt för årets vinterkollektion vill vi på ett fint sätt uppmärksamma dem och deras arbete för vår verksamhet, säger Linn Wanderoy, Junior Varumärkeschef på Åbro Bryggeri.
"Fantastisk dag"
Årets vinterkollektion inkluderar en piléväst, jultröja, skidglasögon, underställ och mössa. Understället och mössan är kvar från tidigare kollektioner, men har nu uppdaterats med förbättrad kvalitet och förfinad design.
– Vi hade en helt fantastisk dag när vi fotograferade kampanjen. Det var så härligt att se plaggen från kollektionen komma till liv på våra tidigare medarbetare och samtidigt se hur roligt de hade tillsammans. Vi är så tacksamma för att de ville vara ansiktet utåt för årets vinterkollektion, säger Linn Wanderoy, Junior Varumärkeschef på Åbro Bryggeri.
Kollektionen lanseras i dag och finns i begränsad upplaga.