Annons:

Sök

Annons:

Ska ha funnits missförhållanden på äldreboende – nämnden har vidtagit åtgärder

Genrebild. Foto: MostPhotos

Ska ha funnits missförhållanden på äldreboende – nämnden har vidtagit åtgärder

Socialnämnden lämnade in en lex Sarah-anmälan på grund av att det ska ha funnits risk för ett allvarligt missförhållande på ett äldreboende i Vimmerby kommun. IVO avslutar nu ärendet.

I anmälan framkom bland annat att omvårdnadspersonal ska ha brustit i sitt bemötande. Nu bedömer Inspektionen för vård och omsorg (IVO) att socialnämnden har fullgjort sin utrednings- och anmälningsskyldighet.

Det har nämnden gjort genom att ha visat vidtagit åtgärder, identifierat bakomliggande orsaker, samt visat på att de arbetar förebyggande med att något liknande inte ska ske igen. Därför avslutar IVO ärendet. 

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

Annons:

Kommentera

Kommentarerna nedan omfattas inte av utgivningsbeviset för www.dagensvimmerby.se.

Annons:

Annons: