Genrebild.
Foto: MostPhotos
I anmälan framkom bland annat att omvårdnadspersonal ska ha brustit i sitt bemötande. Nu bedömer Inspektionen för vård och omsorg (IVO) att socialnämnden har fullgjort sin utrednings- och anmälningsskyldighet.
Det har nämnden gjort genom att ha visat vidtagit åtgärder, identifierat bakomliggande orsaker, samt visat på att de arbetar förebyggande med att något liknande inte ska ske igen. Därför avslutar IVO ärendet.